Efter loppet frukost….

post

Foto: Annika Broman

Skönt med lite sovmorgon efter 10 Km loppet igår. Lite ont i fötterna men överlag ganska pigg. Körde powerwalk med lätt jogging enligt “barefoot running” tekniken. Gick över förväntan bra efter en vecka av intensivt jobb och hosta. Har äntligen hittat ett proteinpulver utan tillsatser och smakämnen. 1 dl blåbär (från frysen) 1,5 dl yoghurt med mild honungssmak, riven ingefära och 0,5 dl proteinpulver. Till detta drack jag en cafélatte….kan inte vara utan min stockholmsvälling på morgonen, måste väcka livsandarna.//Alexandra

KAJSA KOMMENTERAR
Det pratas ofta om att frukosten är dagens viktigaste mål. Vad ligger bakom det?

Frukosten är inte viktigare än någon annan måltid rent näringsmässigt, men en bra start lägger ofta grunden till hela dagens beteende. En rejäl frukost som varar länge ger en bra bas och gör att du slipper bli hungrig och småsugen under förmiddagen, du äter lagom mycket till lunch, och får i dig bra energi och byggstenar som du behöver under dagen.

Idag blir det en fullkornsmacka med ost och paprika, naturell yoghurt med lite müsli, äpplebitar, torkade tranbär och lite rostade hasselnötter. Och givetvis en stor kopp kaffe. Oja…Alexandra man kan dricka kaffe!//Kajsa

0 reaktioner på ”Efter loppet frukost….

  • Kajsa on september 3rd, 2010

    Bra jobbat igår!

@twitter